Прес-конференція начальника Первомайського відділу реалізації природного газу ТОВ «Миколаївгаз збут» Сергія Хорунжого

16 лютого 2016 року в приміщенні міської ради відбулася прес-конференція начальника Первомайського відділу реалізації природного газу ТОВ «Миколаївгаз збут» Сергія Хорунжого для представників місцевих засобів масової інформації.

Під час спілкування з журналістами посадовець розповів, що на сьогоднішній день набрав чинності Закон України «Про ринок природного газу». Для його імплементації вступили в силу такі документи, як типові договори на постачання та розподіл природного газу, кодекси газотранспортної та газорозподільної системи і правила постачання природного газу. У зв’язку з чим з 1 липня 2015 року проходила кампанія по укладенню договорів. Населенню пропонувалось заповнити заяви-анкети, підписати їх та передати в газове господарство. В заяві-анкеті був перелік документів, копії яких доцільно було надати, щоб уникнути помилок у особистих даних абонента та пришвидшити укладання договору. Договір укладався між споживачем, постачальником та оператором газорозподільних систем. З грудня 2015 року набрали чинності правила постачання природного газу. Наразі проводиться кампанія на укладання договорів вже між постачальником та споживачем. Такі заходи обумовлені тим, щоб гармонізувати національне законодавство під норми Регламенту європейської енергетичної спільноти. На практиці це повинно працювати так - споживач зможе самостійно обирати постачальника газу, основним критерієм якого буде надійність і ціна.

Стосовно надходження поштою споживачам заяв-приєднань Сергій Володимирович пояснив: «Заява-приєднання – це письмовий документ, який додається до умов типового договору. Сам типовий договір є публічним. З ним можна ознайомитись на сайті постачальника або в друкованому ЗМІ, а саме в газеті «Рідне Прибужжя» від 31.12.2015 року. Підписавши цей документ, споживач погоджується з умовами типового договору, на основі яких в подальшому газ йому буде відпускатися. Дуже багато є питань у населення з цього приводу. Я поясню в чому причина. В даній заяві-приєднання зверху є відривний корінець – це рахунок за газ. В цьому рахунку стоїть сума або переплати, або заборгованості за постачання газу, яка іноді не зрозуміла для споживачів. Чому вона не зрозуміла? – Я хочу звернутись до населення і нагадати, що наразі необхідно фіксувати показання свого лічильника 1 числа кожного місяця за минулий місяць і обов’язково передати їх до 5 числа  оператору газорозподільних систем. Якщо показання будуть надані пізніше, то оператор газорозподільних систем розраховуватиме споживання газу абонентом виходячи із середньомісячного аналогічного місяця минулого року. Показання можливо передати заповнивши та заплативши квитанцію своєї абонентської книжки, зателефонувавши до контактного центру за тел.: (0512) 777 104, (0512) 70 18 04. Передавши свої показання нарахування в рахунках будуть відбуватись коректно і не викликатимуть сумнівів та непорозумінь. Крім, телефонів контакт-центрів показники можливо передати за допомогою електронної адреси - contact@mk.104.ua. Також за допомогою вищезазначених телефонів та електронної адреси споживач може задати питання та отримати відповідь. На сайті 104.ua  є така послуга, як особистий кабінет. Там є кілька кроків для реєстрації, пройшовши які ви зможете отримати доступ до свого особового рахунку. В особистому кабінеті ви бачитиме свої проплати, свій борг, можете проводити розрахунки, задавати питання, формувати квитанції та оплачувати їх. Тому наразі є всі умови, щоб не стояти в чергах, а вирішувати всі свої проблеми дистанційно».

Щодо субсидій на оплату житлово-комунальних послуг посадовець розповів: «Ходять чутки серед населення, що фактичне споживання газу, у зв’язку з теплою зимою, нижче ніж нормативне на яке надавалася субсидія. Люди допускають, що зекономлені нарахування в них будуть вилучатися або в наступному році субсидію в такому об’ємі не нададуть. З цього приводу пояснюю – є дозвіл Міністерства енергетики та вугільної промисловості, також відповідні листи направлялись до управління соціального захисту населення, в яких посадові особи стверджували, що  такі операції по зменшенню субсидій, у зв’язку з фактичним скороченням об’ємів спожитого газу, проводитись не будуть».

Сергій Володимирович довів до відома, що в березні поточного року планується відкриття робочого місця оператора абонентської служби в Центрі надання адміністративних послуг. Така посада вже була раніше запроваджена, проте вона була позаштатною, що викликало деякі незручності. Наразі проводиться робота по комплектації матеріальної бази. Це дозволить зменшити чергу в газовому господарстві.

Також посадовець нагадав основні правила поводження при експлуатації газового обладнання: не залишати працююче обладнання без нагляду за виключенням газових котлів, які обладнанні приладами безпеки та аварійним відключенням; не залишати самих вдома дітей або людей з девіантною формою поведінки  з працюючими приладами; заборонено самовільно змінювати газові прилади, робити їх реконструкцію, проводити зміни в конструкції віддушин. 

Під час зустрічі представники місцевих мас-медіа мали можливість задати начальнику Первомайського відділу реалізації природного газу ТОВ «Миколаївгаз збут» запитання та отримати на них відповіді.