ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ ПЕРВОМАЙСЬКЕ ОБ'ЄДНАНЕ УПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ


Пенсійний фонд інформує


Первомайське об’єднане управління Пенсійного фонду України Миколаївської області повідомляє, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 167 від 14.03.2016р. „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України” починаючи з 1 липня 2016 року виплата пенсій за рахунок коштів Пенсійного фонду України, що призначені внутрішньо переміщеним особам, буде здійснюватись виключно через рахунки та мережу установ і пристроїв ПАТ „Державний Ощадний банк України”.
Для отримання пенсійних виплат у липні цього року і в подальшому внутрішньо переміщені особи, які на разі отримують пенсію через пошту або інші банки, мають звернутись до відділення «Ощадбанку» для відкриття рахунку. Після цього — подати заяву до органу Пенсійного фонду України про виплату пенсії на цей рахунок.
«Ощадбанк» здійснює виготовлення платіжних карток внутрішньо переміщеним особам, які одночасно є пенсійним посвідченням. Заяву про видачу такого посвідчення разом з паспортом, реєстраційним номером облікової картки платника податків та фотокарткою (2шт.) необхідно подати до управління Пенсійного фонду за місцем проживання.
Такий порядок виплати пенсії внутрішньо переміщеним особам визначено постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.2014 № 637 (із змінами, внесеними постановою від 14.03.2016 № 167) та постановою Правління Пенсійного фонду України від 08.04.2016 № 7-1.


Важливою проблемою сьогодення є легалізація зайнятості населення та заробітної плати, саме тому надважливим є завдання повернути втрачені ресурси в економіку держави.
При «тіньовій» зайнятості відбувається виплата заробітної плати в «конвертах». Гарантований рівень мінімальної заробітної плати чимало роботодавців просто ігнорують і змушують робітників працювати на невелику зарплату, часом зовсім не декларуючи оплату їх праці, бажаючи уникнути зайвих, на їх думку, витрат. У такому випадку йдеться про «тіньові» заробітки, з яких не здійснюються відрахування до Пенсійного фонду. Мають місце негативні наслідки цього явища і для самого працівника, який позбавляє себе гідної пенсії в майбутньому.
Працівник, який отримує заробітну плату в «конверті» виявляється повністю беззахисним перед роботодавцем. Усна домовленість жодним чином не фіксується юридично, роботодавець сплачує стільки, скільки вважає за потрібне. Працівник не має жодних доказів на підтвердження дійсного розміру своєї заробітної плати та трудового стажу.
Дуже важливо, щоб громадяни усвідомили, що їх згода працювати за зарплату у «конвертах» позбавляє їх соціального захисту.  Адже пенсію вони матимуть тільки з офіційно нарахованої суми заробітної плати.
За умов, коли сума нарахованої заробітної плати, з якої сплачені внески, менша за мінімальний рівень, то страховий стаж становить неповний місяць і обчислюється пропорційно заробітній платі.
Якщо з якихось причин роботодавець не сплачує внески на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за своїх найманих працівників то періоди, за які не сплачені внески виключаються із страхового стажу найманого працівника та не включаються в розрахунок пенсії.
Тому, працівникам вже сьогодні необхідно дбати про своє майбутнє: погоджуватись тільки на легальні трудові відносини із заробітною платою не нижче за мінімальну, контролювати дії роботодавців щодо достовірності нарахованої заробітної плати та сплати страхових внесків до фондів соціального страхування.
Одним з дієвих способів контролю є реєстрація на електронному порталі Пенсійного фонду України (за адресою http://portal.pfu.gov.ua), що дає можливість щомісячно отримувати інформацію з системи персоніфікованого обліку про розмір нарахованої заробітної плати та  страховий стаж. Для реєстрації необхідно звернутися до територіального органу Пенсійного фонду України із відповідною заявою (бланк заяви надається при зверненні), з паспортом та довідкою про присвоєння ідентифікаційного номеру.

Завідувач сектору ведення електронних реєстрів та
підтримки інформаційно-аналітичних систем                                                                          Л. В. Валебна


Персоніфікований облік - що це означає, та як можна отримати інформацію із системи персоніфікованого обліку.

 Що означає поняття «Персоніфікований облік»?  Із липня 2000 року в країні було створено систему, яка обліковує відомості про всіх застрахованих осіб та формує їх в Єдиний державний реєстр застрахованих осіб. Тобто, на сьогодні кожен, хто офіційно працевлаштований, має персональну облікову картку, у якій містяться такі дані:
•    перелік страхувальників, які подають інформацію про застраховану особу в систему персоніфікованого обліку;
•    починаючи з 2000 року помісячна інформація щодо сум заробітку з якого сплачено страхові внески, кількість днів страхового стажу, відмітки про сплату пенсійного/єдиного внеску, а також загальна річна сума заробітної плати, з якої сплачено страхові внески (в межах максимальної величини);
•    відомості про спеціальний (пільговий) стаж і про стаж, який зараховується без сплати страхових внесків (БСВ).
З даними, що містяться в персональній обліковій картці, можна ознайомитися при особистому зверненні до територіального органу Пенсійного Фонду України з пред’явленням документів, які посвідчують особу (паспорт та довідка про присвоєння ідентифікаційного коду), або самостійно переглянути дані облікової картки, зареєструвавшись на електронному порталі Пенсійного фонду України за адресою http://portal.pfu.gov.ua.
Для реєстрації на електронному порталі ПФУ необхідно звернутись до територіального органу Пенсійного фонду України із відповідною заявою (бланк заяви надається при зверненні). При собі обов’язково необхідно мати паспорт та довідку про присвоєння ідентифікаційного коду.
Оформивши заяву, громадянин отримує реєстраційний код (код заяви), який необхідно використати лише один раз під час самостійної реєстрації на порталі. Щоб мати доступ до електронних послуг, потрібно зайти на сторінку http://portal.pfu.gov.ua, натиснути «Вхід до системи» та ввести свій логін і пароль, який вводився під час першої реєстрації.
Крім отримання виписки із системи персоніфікованого обліку за формою ОК-5, зареєстрований користувач має можливість надіслати запит, скаргу, записатися на прийом, отримати консультацію фахівців.
Всі бажаючі отримати додаткову інформацію та зареєструватися   на електронному порталі ПФУ можуть звернутися до Первомайського об’єднаного управління ПФУ Миколаївської області за адресою:        м. Первомайськ, вул. Революції, буд. 36, телефон: (05161) 5-23-94.