Прес-конференція начальника відділу реєстрації речових прав та їх обтяжень на нерухоме майно

В приміщенні міської ради відбулася прес-конференція начальника відділу реєстрації речових прав та їх обтяжень на нерухоме майно реєстраційної служби Первомайського міськрайонного управління юстиції Інни Курочкіної для представників місцевих засобів масової інформації.

Посадовець розповіла про зміни, які відбудуться в чинному законодавстві. Наразі на підписі Президента України знаходиться Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення умов ведення бізнесу» або скорочено закон про дерегуляцію. Законопроект був внесений на розгляд Верховної Ради України за ініціативою Кабінету Міністрів України, зокрема, за ініціативою самого прем’єр-міністра України А.Яценюка. В першому читанні за законопроект проголосувало 260 депутатів, а вже 12 лютого поточного року він пройшов на підпис до Президента.

Відповідно до цього закону передбачається, що до 2020 року зміни, внесені у діюче законодавство, зокрема, щодо сум коштів, порядку їх сплати, принесуть в наш бюджет приблизно 40-60 млрд. грн.

Інна Сергіївна відмітила: «Що стосується моєї галузі, то тут вносяться наступні зміни: перше – це зміни щодо прийняття документів, зокрема, це цікаво для самих споживачів адміністративних послуг в нашій галузі; друге – зміни щодо сум сплати коштів за проведення державної реєстрації прав. По першому питанню, наприклад, зараз документи приймаються тільки безпосередньо в реєстраційній службі. З прийняттям закону планується, що документи будуть прийматися в реєстраційній службі, нотаріусами як державними, так і приватними, в центрах адмінпослуг. Також в подальшому планується розробити систему подання заявниками документів через відділення банків. Тобто люди не будуть стояти у чергах, щоб подати документи лише на обробку. Вони зможуть звернутися до будь-якого відділення, до будь-якого нотаріуса та без черги отримати консультацію і здати документи. Після чого, всі вищезазначені органи та установи будуть передавати документи для обробки нам. У строк до 14 днів ці документи будуть опрацьовуватися і повертатися заявникам так, як вони й надавалися. Найцікавіше питання – це зміна оплати за послуги. Тепер планується ввести оплату відповідно до прожиткового мінімуму, тобто до мінімальної заробітної плати, яка встановлюється кожного року 1 січня. Зокрема, в 2015 році мінімальна заробітна плата становить 1218 грн. і відповідно до цієї суми в подальшому будуть вираховуватися суми коштів за послуги, які будуть надходити до служби. Так, наприклад, зараз сплачуються стандартні суми за проведення державної реєстрації – це 119 грн., 120 грн. та 51 грн. 120 грн. сплачуються в будь-якому випадку – це оплата за надання інформації з державного реєстру. Суми 119 грн. та 51 грн. – це державне мито, яке сплачується не завжди. Воно сплачується за первинну реєстрацію прав, також за реєстрацію прав у зв’язку з отриманням свідоцтва на право власності, тобто первинного документу на право власності. На сьогоднішній день з прийняттям нових змін планується, що такі суми будуть змінені. Так, коли до служби зверталися звичайні громадяни, то вони сплачували 119 грн. та 120 грн., якщо зверталися великі корпорації або підприємства, то вони сплачували таку ж саму суму. Тепер будуть встановлені диференціації оплати, тобто, наприклад, мінімальна сума державного мита буде встановлена в сумі близько 85 грн. за житлові будинки, площа яких не буде перевищувати 100 кв. м., від 100 до 200 кв. м. – 121 грн. більше 200 кв. м. – 243 грн. Тобто, чим більша площа нерухомого майна, тим більша буде сума сплачуватись до бюджету. Також окремо встановлений розмір державного мита для реєстрації земельних ділянок незалежно від призначення та площі. Це буде 0,1 від мінімальної заробітної плати, на перерахунок виходить 121 грн. Трохи складніше буде із об’єктами, площа яких буде перевищувати 200 кв. м. Так, якщо об’єкт (комплекс будівель, завод) буде площею до 500 кв. м. заявник сплачуватиме 365 грн., якщо площа перевищуватиме 500 кв. м. – 730 грн., якщо перевищуватиме 5 тис. кв. м - 1705 грн. Також встановлені варіації оплати за реєстрацію інших речових прав та внесення змін до державного реєстру прав. На сьогоднішні день внесення змін коштувало 51 грн., зі змінами законодавства така сума буде становити 48 грн. Оплата за реєстрацію інших речових прав буде становити стабільно 73 грн. Дана сума буде перераховуватися в залежності від зміни мінімальної заробітної плати. Сума за надання інформації поки що залишилася на розгляді. Вона буде встановлюватися Кабінетом Міністрів України або іншими компетентними органами».

Начальник відділу реєстрації речових прав на нерухоме майно також розповіла, що будуть внесенні зміни щодо повернення коштів, які перелічені вище. Раніше, при відмові у реєстрації державних прав, коли подані документи не відповідали вимогам чинного законодавства або складені невірно, сплачені заявником суми у 119 грн. та 120 грн. не поверталися. На сьогоднішній день державне мито не буде повертатися, як таке, що пішло у бюджет держави за вчинену дію, тобто відмову у проведені, а 120 грн. як невикористані, тобто за надання витягу з реєстру, будуть повертатися особі. Якщо до прийняття рішення державним реєстратором особа звернулася повторно для того, щоб відкликати свою заяву про державну реєстрацію з будь-яких причин на її розсуд, їй повертається оплата як державного мита, так і плата за надання інформації. До цього повернення таких коштів не відбувалося.

Відповідно до нових змін передбачається, що органи державної реєстрації прав, органи місцевого самоврядування, органи державної влади звільняться від сплати як державного мита, так сплати за надання інформації.

По завершенню прес-конференції Інна Сергіївна відповіла на всі запитання, які цікавили журналістів. На заході були присутні кореспонденти телеканалів «Твій Всесвіт» та «Олта», газет «Вісник Первомайська» та «ТВ Всесвіт».