ДО УВАГИ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ!
ДО УВАГИ СУБ’ЄКТІВ ГОСПОДАРЮВАННЯ!
Відповідно до Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 року № 833, всі суб’єкти господарювання, що провадять торговельну діяльність через роздрібну, дрібнороздрібну торговельну мережу, мережу закладів ресторанного господарства, підприємств побутового обслуговування повинні ЗАБЕЗПЕЧИТИ:
● Наявність на видному та доступному місці Куточка покупця (споживача). Оформлення куточку споживача залежить від сфери діяльності та категорії товарів і послуг, які реалізує чи надає суб’єкт господарювання.
В куточку покупця (споживача) в обов’язковому порядку розміщується:
1. Вимога для всіх - інформація про найменування власника або уповноваженого ним органу : ПІБ, адреса, номер телефону на аркуші формату А4, копія виписки з Єдиного державного реєстру про те, що ви підприємець, витяг з державного реєстру платників єдиного податку).
2. З 2019 року більше не обов’язково використовувати книгу відгуків та пропозицій, але ви можете її розмістити.
3. Копії ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами, відповідні до встановлених законодавством вимог.
4. Адреси та номери телефонів місцевих органів що забезпечують захист прав споживачі, а для суб’єктів, які надають послуги – також адреси і номери телефонів місцевих органів влади.
Крім того, відповідно до законодавства, суб’єктам господарювання слід бути готовими надати на вимогу споживача нормативні документи у вигляді роздруківок або брошур, тому краще так само помістити їх у куточок споживача (покупця). Список обов’язкових документів:
- Постанова КМУ від 15.06.2006р. № 833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів»;
- Закон України «Про захист прав споживачів» (можна не весь, а лише витяги, які стосуються прав споживачі у сфері діяльності суб’єкта господарювання при продажу товарів або наданні послуг).
УВАГА! З метою уникнення штрафів пропонуємо до 01.08.2024 року привести у відповідність до законодавства Куточки покупця (споживача).
Відсутність куточка покупця (споживача) вважається порушенням правил торгівлі та надання послуг працівниками торгівлі, громадського харчування та сфери послуг, громадянами, які займаються підприємницькою діяльністю, що відповідно до статті 155 Кодексу України про адміністративні правопорушення, тягне за собою накладання штрафу від одного до десяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян, а у випадку повторного виявлення цього ж порушення протягом року тягнуть за собою накладення штрафу від п’яти до двадцяти семи неоподаткованих мінімумів доходів громадян.